آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد
سرخط خبرها

کشف۱۰۸ لیتر مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۶۴۳
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
کشف۱۰۸ لیتر مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، رضا امید کارشناس اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی از کشف و ضبط ۱۰۸ لیتر محلول ضد عفونی‌کننده غیرمجاز در مشهد خبر داد.
وی گفت: ۱۰۸ لیتر محلول ضد عفونی‌کننده شامل ۴۲ قوطی ۲ لیتری و ۶ قوطی ۱۰ لیتری در مشهد کشف شده که پایه الکل آن زیر ۵۰ درصد است و هر لیتر این محلول به قیمت ۷۵ هزار تومان به مردم به فروش می‌رسید.
 
وی اظهار کرد: دیروز طی گشت مشترکی که با همکاران اداره اماکن و کارشناسان اتحادیه لوازم تجهیزات پزشکی در مشهد داشتیم، از یک واحد صنفی در خیابان چمران بازدید کردیم.

وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده از این واحد مقداری محلول ضد عفونی‌کننده کشف شد که مظنون به تقلب بود. به این ترتیب کالا حسب دستور توقیف شد و برای آزمایشات بیشتر نمونه شاهد برداشته و به اتحادیه منتقل گردید. امروز کارشناس شیمی آزمایشگاه اتحادیه نظر کارشناسی خود در رابطه با این محلول را ارائه دادند که نظرشان حاکی از این بود که درصد پایه الکل محلول زیر ۵۰ درصد است و عملا هیچ‎‌گونه فایده‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد و برای ضد عفونی در مقابل این ویروس مناسب نیست.

امید بیان کرد: پس از انجام تحقیقات شخصی در همین رابطه بازداشت شد که اعتراف کرد از تاریخ ۶ اسفند توسط پسرش که مهندس شیمی است، همراه با یک مهندس دیگر این محلول را تهیه و در شهر توزیع می‌کرده است. در حال حاضر سیاهه تک‌تک کالا‌هایی که تاکنون فروختند تهیه شده است. نمونه کالایی غیر از این محلول نیز وجود داشت که از داروخانه تهیه شده بود. این مورد نیز نمونه‌برداری شد و اگر جواب آزمایش منفی باشد، با آن داروخانه نیز برخورد خواهد شد.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این پرونده تنظیم خواهد شد. برای این منظور لازم است سابقه این افراد نیز بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد هر لیتر این محلول را ۷۵ هزار تومان به مردم می‌فروختند که مشمول مساله گران‌فروشی نیز می‌شود. موضوع تقلب نیز شامل این پرونده می‌شود، چون تهدید سلامت عمومی است و مطمئنا پرونده آن به دادسرای عمومی ارسال خواهد شد.

امید ادامه داد: کار این افراد فقط همین است. کاری غیر فورش این محلول ندارند و کالای دیگری نیز نمی‌توانند بفروشند، زیرا نه واحد صنفی و نه مجوز فروش دارند. آن‌ها تنها قصد داشتند از بهبوهه کرونا سوءاستفاده کنند.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه موارد مشابهی از تقلب در این محصولات در بازار مشاهده شده، عنوان کرد: اکنون نیز آدرس دیگری داریم که باید حتما به آ ن نیز مراجعه کنیم. موارد دیگری هم بوده که نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال شده است. اگر جواب این آزمایشات منفی باشد، برخورد قانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->